Tradycyjne wtryskiwacze

Posted: November 29, 2012 in Uncategorized

Tradycyjne wtryskiwacze są najstarszą formą wtryskiwaczy spotykanych na rynku. Wyróżniamy dwa typy takich wtryskiwaczy. Pierwszym z nich są wtryskiwacze otworkowe, instalowane głównie w samochodach ciężarowych, a także wtryskiwacze czopikowe, jakie znamy z samochodów osobowych. Wtryskiwacze otworkowe w miarę zużywania coraz słabiej rozpylają paliwo, w związku z czym w miarę pogarszania się stanu wtryskiwacza silnik zaczyna coraz bardziej dymić oraz więcej palić. W języku fachowców ta usterka zwana jest „lejącym” wtryskiwaczem. Naprawa tego typu wtryskiwaczy polega na zregenerowaniu rozpylacza, czyli po prostu wyszlifowaniu iglicy, a także docieraniu gniazda rozpylacza. Ten zabiega pomaga przywrócić wtryskiwaczowi prawidłowe rozpylanie. Następnym krokiem jest wyregulowanie ciśnienia. Po takim zabiegu wtryskiwacz jest w stu procentach gotowy do ponownego zainstalowania w silniku. Z kolei we wtryskiwaczach czopikowych największym problemem jest uzbieranie się nagaru na rozpylaczu. W takim przypadku rozpylacze są bardzo dokładnie czyszczone oraz jeżeli jest to potrzebne docierane. Następnie regulowane jest ciśnienie i wtryskiwacz jest gotowy do zamontowania w samochodzie.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s